שיווק במדיה דיגיטלית הפך לנפוץ ביותר וכיום קשה לחשוב על ניהול קמפיין שיווק ופרסום ללא נתח משמעותי בדיגיטלי. יש כמובן פלטפורמות רבות ואמצעים שונים לפרסום בדיגיטל אבל השורה התחתונה היא שחייבים להיות שם כדי לנצל את כל היתרונות שיש רק למדיה דיגיטלית להציע לנו.
המדיה הדיגיטלית משמשת את כולנו ברמה האישית על בסיס יומיומי במגוון דרכים שונות. תוכנות העברת מסרים כמו וואטצאפ או מסנג'ר, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם, מנוע חיפשו של גוגל, אפליקציות תחבורה כמו ווייז או פנגו, אפליקציות לפיננסים של בנקים וחברות אשראי וכן הלאה. העולם הוא דיגיטלי.
מהם היתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים?
מכיוון שכולנו כבר שם, גם עולם השיווק והפרסום שם מטבע הדברים ומדי שנה שיווק דיגיטלי לעסקים רק הולך וגדל ונדמה שהמגמה הזאת לעולם לא תיעצר. יש מספר יתרונות עצומים במונחים של שיווק ופרסום שנוכל למצוא רק בדיגיטל והמדיות האחרות לא יכולות להתחרות בהן.
היתרונות העיקריים של שיווק דיגיטלי לעסקים הם:
- פילוח קהל יעד – רק בדיגיטל אפשר לפלח ולסנן מראש את קהל היעד הרלוונטי לפרסום שלכם. מודעת פרסום בפייסבוק או אינסטגרם תגיע בדיוק לקלה שהוא בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להגיב למודעה בדרך שאתם מעוניינים בה. דוגמא לשם המחשה היא בחירת קהל יעד עבור ספר ילדים חדש. ניתן לבחור לקמפיין שיווק באינסטגרם ופייסבוק (משולב יחדיו) קהל יעד של הורים לילדים בגיל 3-5, תושבי המרכז בלבד, שהתעניינו לאחרונה בספרים או אפילו ברשתות ספציפיות כמו צומת ספרים וסטימצקי. דוגמא נוספת היא של אדריכל מהרצליה שמחפש קהל לקוחות מבוסס שמעוניין להרחיב בית פרטי קיים. ניתן לפלח את הקהל לבני 45 ומעלה, בעלי הכנסה מעל הממוצע המתגוררים בשרון והתעניינו לאחרונה בעיצוב פנים, אדריכל או שיפוצים. קהל ממוקד ורלוונטי שלא תוכלו למצוא בפרסום של שלט חוצות או בעיתונות המודפסת.
- נתונים בזמן אמת – הדיגיטל חי ונושם בזמן אמת. אפשר לדעת מתי גולש נחשף למודעה, מתי לחץ עליה והאם ביצע המרה או פעולה כלשהי. אפשר למקד פרסום לשעות ספציפיות בהן יש פוטנציאל גבוה יותר של קהל רלוונטי ואפשר גם בזמן אמת להראות לקלה היעד עסקים בקרבת מקום (ווייז וכו'). מעבר לכך אפשרי לעצור פרסום בדיגיטל בכל רגע נתון או לבצע פה שיפורים תוך כדי תנועה כדי למקסם את התפוקה ממנו. בשום פלטפורמה אחרת אי אפשר לקבל נתונים שכאלו ולשנות את הפרסום שלכם מעכשיו לעכשיו. בטח לא בפרסום בשלט חוצות או במקומונים.
- ניטור ובקרה – אפשרות נוספת היא של מעקב אחר כל פרסום שלכם בדיגיטל ואפשרות ניתוח של הנתונים ביעילות. כמה נשים ראו את הפרסום וכמה הגיבו לו? כמה חשיפה הפרסום השיג ביחס לפרסום קודם שנעשה באותו הנושא? האם הגדלת התקציב בפרסום בשיעור של 20 אחוז העלתה את כמות החשיפה ביותר מ 20 אחוז או לא? כל אלו נתונים חשובים מאוד שמאפשרים להשתפר בכל פרסום מחדש. בדרך הזאת די מהר מגיעים ליכולות נפלאות של יחס בין עלות-תועלת בפרסום שלכם.
לסיכום דבר נציין שהפרסום בדיגיטל חי ובועט ורק גדל. אפשרויות פילוח הקהל, תגובה בזמן אמת ואפשרות ניתוח נתונים ברמה יעילה הופך את הכלים של הפלטפורמות הדיגיטליות לבעלות ערך רב לכל מפרסם.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטרגם, טיקטוק ורשתות אחרות).