אחד האמצעים הטובים ביותר לפרסום ממוקד לקהל לקוחות פוטנציאלי מבוצע כיום על ידי פרסום באינטרנט. כל קמפיין פרסום ברשת האינטרנט נועד כדי להוביל את הגולשים שנחשפים אליו אל דף נחיתה, שתפקידו לגרום לאותו גולש לבצע המרה לפי הצרכים של בעל העסק. קמפיינים עם דפי נחיתה איכותיים מביאים תוצאות נפלאות לבעלי אותם עסקים.
דף נחיתה הוא דף אינטרנט שאליו מפנים גולשים שלחצו על מודעת פרסום, תוצאת חיפוש ממומנת, כתבה בניוזלטר וכן הלאה. דפי נחיתה הם השלב האחרון בתהליך אליו מנווטים את הגולש במטרה שיבצע פעולה כלשהי שתיחשב בתור "המרה" עבור בעלי העסק או מנהלי הקמפיין.
פעולת המרה יכולה להיות כל פעולה שמבקשים מהגולש לבצע בדף: הזמנה של מוצר או שירות, השארת פרטים ליצירת קשר, רישום לניוזלטר וכן הלאה. בגלל החשיבות הרבה של דפי נחיתה, הם מעוצבים בצורה כזאת שתעלה את הסיכוי שתתבצע המרה כפי שמצפים לה.
איך יוצרים דף נחיתה מוצלח?
אז מה זה דף נחיתה מוצלח? הרי כמעט כל דף יכול להיות דף באינטרנט יכול להיות דף נחיתה.
התשובה לכך היא שדפי נחיתה כוללים מספר אלמנטים חשובים שמתאימים כמעט לכל דף נחיתה שנחשוב עליו ולכל המרה שאנו נרצה להשיג בדף שכזה.
האלמנטים הללו הם:
- מיקוד – בנייה של דף נחיתה חייבת להתחיל ראשית כל בהגדרה של קהל היעד והתאמה של הדף עבורו. כאשר קהל היעד מוגדר המדויק, יותר קל לתכנן ולעצב דף נחיתה שמתאים עבורו. אם ההפרדה היא בין נשים וגברים אז הדבר יכול להתבטא בצבעים של הדף – אדום או כחול למשל. אם ההבדל הוא קהל צעיר או מבוגר, הדבר יתבטא בסגנון הכתיבה והגרפיקה שתהיה שונה וכן הלאה.
- מסלול – דף נחיתה חייב להיות עם כותרת גדולה וברורה, משפט מפתח למשיכת הגולש, פירוט של תועלות ויתרונות של המוצר\השירות, עדויות של לקוחות מרוצים וטופס, טלפון או קישור ליצירת המרה מוצלחת. המסלול חייב להיות קל ופשוט לקריאה, הבנה וביצוע עבור הגולש.
- קופירייטינג – דף נחיתה נועד לסיים תהליך של קמפיין פרסומי ולכן הוא חייב להעביר לגולש שהגיע אליו את המסר המדויק שרוצים להעביר וגם להוביל אותו בצורה חכמה לבצע את ההמרה שמתאימה לנו. לכן יש חשיבות רבה לכתיבת קופירייטינג שיווקי ברמה גבוהה שמתאים לקהל היעד, עיצוב הדף וההמרה המצופה. יש להדגיש תועלות לגולש, יתרונות לעומת חלופות אפשריות ומדוע ההמרה שווה עבורו.
- ניתוח – דף נחיתה לעסק הוא חלק ממערכת פרסום שלמה שהיום יש לנו כלים למדוד ולנתח אותה בזמן אמת ברמה גבוהה. ניתן לבצע שני מסלולי פרסום שיובילו לדף כדי לבחון מה הכי אפקטיבי וגם ניתן להשוות בין כמה דפי נחיתה שונים כדי להגיע למסקנה מה הכי עובד עבורנו. הכלים הללו מאפשרים שיפור והתאמות מהירות לאורך כל הקמפיין כדי למקסם את המרות הדף.
עיצוב דפי נחיתה הוא עסק למקצוענים ואם אתם מחפשים לקבל לקוחות חדשים או לידים טובים, כדאי להיעזר בשירות של חברה המתמחה בבניית קמפיינים שיווקיים ועיצוב דפי נחיתה מוצלחים.
המאמר נכתב בשיתוף עם צוות המומחים של Landing Page אשר סוקר מערכות לבנייה של דפי נחיתה. בין המערכות המובילות באתר Landing Page ניתן למצוא את אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר, מיילצ'ימפ, AWeber ועוד.