הדרך להגיע לרוב הישראלים באמצעות מכשיר המובייל שלהם היא לא באמצעות גוגל, פייסבוק או טיקטוק. אולי תתפלאו אבל מדובר על הודעות SMS. שיטת השיווק בוותיקה של משלוח הודעותSMS ללקוחות שרשומים ברשימת תפוצה או מועדון חברים היא אפקטיבית להפליא ועדיין עובדת כיום בדיוק כמו לפני עשר שנים.
הנתונים אולי יפתיעו רבים אבל עם מספרים אי אפשר להתווכח. כ- 88 אחוז מהישראלים שמקבלים הודעות SMS מרשימת תפוצה או מועדון חברים שהם נרשמו אליו מרצונם, גם קוראים את ההודעות הללו.
המספרים הללו מוכיחים שניהול קמפיין SMS הוא עדיין ערוץ שיווק שיש לקחת בחשבון ואם מנהלים אותו נכון אפשר להפיק ממנו לקוחות חוזרים, הגדלת מכירות ורווחים. למעשה מדובר בנתונים שמשאירים מאחור קמפיינים של גוגל או פייסבוק מבחינת אחוזי חשיפה ויש יתרונות רבים שמתלווים לכך בנוסף.
מהם היתרונות הבולטים של ניהול קמפיין SMS?
- חשיפה מהירה – ההודעה שלכם מגיעה לנמענים בתוך שניות והסטטיסטיקה מראה שרובם צופים בהודעה בתוך שניות בודדות מרגע שקיבלו את ההודעה.
- רלוונטיות גבוהה – הודעות SMS נשלחות בד"כ סביב נושא ספציפי עם רלוונטיות גבוהה עבור מקבל ההודעה. מבצע חם, מוצר חדש או ברכת יום הולדת (עם הנחה…) תמיד אקטואליים יותר מפרסומות גנריות.
- אפקטיביות רבה – הודעות SMS טובות כוללות קריאה לפעולה עם מסר קצר וממוקד שמטרתו להוביל את מקבל ההודעה לבצע פעולה כלשהי. זאת יכולה להיות פעולה של חיוג לעסק, הקלקה למעבר לאתר העסק או הזמנה ישירה של מוצר כלשהו.
היתרונות הללו הם בלי שום חלופה שמתחרה בהם בהצלחה כה גדולה ולכן מדובר על ערוץ שיווק שיש לקחת בחשבון בכל עסק.
איך יודעים אם קמפיין SMS הוא מוצלח?
יתרון נוסף של ניהול קמפיין SMS הוא שכל המידע השיווקי מדיד. אפשר לדעת לכמה נמענים נשלחה ההודעה, כמה צפו בה, תוך כמה זמן צפו בה והאם ביצעו את הפעולה שציפיתם לה כמובן. כל אלו נתונים חשובים מאוד כדי לאמוד הצלחה של קמפיין שיווק וגם כדי ללמוד איך לשפר את הקמפיינים הבאים כדי למקסם את ההצלחה שלכם ככל שניתן בעתיד.
הפוטנציאל הוא עצום וכל עוד לא מגיעים אליו בקביעות יש לאן לשאוף. אין מדובר רק על חשיפה של 88% מההודעות לקהל היעד אלא גם על כך שכמעט שליש מהם צופים בהודעה בפרק זמן של שניות בודדות מרגע שההודעה הגיעה אליהם ובערך 10% ביצעו פעולה שהתבקשו לבצע ע"י המפרסם.
לסיכום, כידוע, בישראל נחקק חוק הספאם שנועד למנוע מחברות להפציץ הודעות SMS למי שאינם מעוניינים בכך ולגרום להטרדה עבור הנמענים, כמו גם פגיעה בחשיפה מוצלחת של חברות אשר שולחות הודעות SMS רק למי שברשימת התפוצה שלהן.
למעשה זה התנאי המרכזי למשלוח הודעות שכאלו. יש לקבל רשות של הנמען, בדרך כזאת או אחרת, לשליחת הודעות SMS שיווקיות אליו. ברגע שיש אישור לכך, ניתן לרכוש חבילת SMS לעסקים ולדוור ללקוחות בצורה אישית, ממוקדת ומותאמת אישית.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS Plus מערכת דיוור SMS לעסקים שמעוניינים לנהל מועדון לקוחות דיגיטלי, לשלוח קמפיינים מותאמים אישית או לנהל סקרי לקוחות באמצעות SMS.